Znajdź ofertę

Nieruchomość

Transakcja

Miejscowość

Dzielnica

Cena

Metraż

Ilość pokoi

Piętro

Rynek

Numer oferty

Newsletter

podaj swój adres email, aby otrzymywać informacje o nowych ofertach

sprzedaj swoją nieruchomośc

Jak sporządzić atrakcyjne ogłoszenie sprzedaży domu lub mieszkania?

Jeśli próbowałeś sprzedać mieszkanie lub dom, z pewnością wiesz, że czasami dość długo trzeba czekać na kupca. Na rynku jest tak wiele ogłoszeń, że czasami trudno się przebić, nawet jeśli twoja oferta jest wyjątkowo atrakcyjna. Podpowiadamy, na czym polega tajemnica skutecznych ogłoszeń sprzedaży nieruchomości. 

Ogłoszenie o sprzedaży mieszkania czy domu jest jak jego wizytówka. W dzisiejszym natłoku informacji trudno oczekiwać od potencjalnych klientów, żeby dokładnie czytali każde ogłoszenie. Internauci najczęściej skanują teksty, wyłapując jedynie to, co zwróci ich uwagę.
Pamiętaj więc przy pisaniu ogłoszenia, że liczy się pierwsze wrażenie. Ogłoszenie musi być czytelne, konkretne, niezbyt długie. Postaraj się uwypuklić atuty nieruchomości. Najważniejsze informacje, jakie powinny się w nim znaleźć, to: 
    • typ nieruchomości (dom czy mieszkanie, w bloku czy w kamienicy, stare czy nowe budownictwo itd.)
    • powierzchnia, piętro, lokalizacja; 
    • stan techniczny; 
    • liczba pomieszczeń wraz z metrażem; 
    • sprzęt i meble; 
    • dodatkowe miejsca (balkon, piwnica, miejsce w garażu); 
    • okolica, dojazd, pobliskie sklepy i urzędy; 
    • cena (ewentualnie możliwość negocjacji); 
    • termin dostępności; 
Wszystkie szczegółowe informacje na temat mieszkania znajdują się w księdze wieczystej nieruchomości i innych dokumentach dotyczących mieszkania. 

Gdzie zamieścić ogłoszenie o sprzedaży nieruchomości? 

Ogłoszenie najlepiej jest zamieścić na stronie internetowej biura nieruchomości, ewentualnie portalach tematycznych. Na takie strony wchodzą osoby, które faktycznie szukają, często pilnie, mieszkania. Dokładnie wypełnij wszystkie rubryki formularza – od tego będzie zależeć widoczność twojego ogłoszenia. 
Przy tworzeniu treści ogłoszenia unikaj zdrobnień i zwrotów infantylnych, koloryzowania i niepotrzebnych przymiotników. Kto może być potencjalnym kupcem? Postaraj się dostosować język do grupy docelowej. Zadbaj także o wyróżniający się tytuł (to pierwszy krok, by zwrócić uwagę odbiorców!) oraz dobrej jakości zdjęcia.